Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2006 17:00 - Горкият конгресен туризъм
Автор: iana Категория: Бизнес   
Прочетен: 4658 Коментари: 1 Гласове:
1



Горкият конгресен туризъм

 

“Тортата” на туристическия бизнес няма да се яде в България

 

От Яна Бодурова

 

“Това са купища пари, които буквално лежат на тротоара и чакат да ги вземете”. С това изказване остана в историята на българския туризъм Мартин Колб, бившият мениджър на веригата “Радисън САС” за България. Тези думи той изказа по време на петата международна конференция “България – страна на мечтите”, посветена на усилията на България да се превърне в регионален център за конгресен туризъм. Тя се проведе в началото на тази година, а от тогава доста неща се промениха.

За конгресния туризъм твърдят, че е “тортата” на туристическия бизнес. Този тип туристи харчат десет пъти повече от обикновените посетители, тъй като ползват по-тежка база, пълен пансион, единични стаи. Обикновено съчетават приятното с полезното и след неколкочасови семинари се отдават на неколкодневни забавления и пътешествия. А таксата за участие само за един човек варира между 200 и 500 евро.

Приходите от конгресен туризъм в световен мащаб са от порядъка на милиарди долари. Засега страната ни остава встрани от големите пари. Защо ли? В средата на октомври станахме свидетели на поредния скандал в туристическите среди. Поводът беше дискусия за потенциала, проблемите и възможностите за развитие на делови и конгресен туризъм. Всъщност тази дискусия въобще не се състоя. Че някой е имал намерение да я организира, родните медии, в това число и  аз, разбраха, едва след като стана ясно, че тя се е провалила. В редакциите се получи серия от комедийни писма по електронната поща, които приличаха на напудрена със сложни думички детска караница. Първо пристигна съобщение от Държавната агенция по туризма, което може да се обобщи с: ”Информираме ви, че обядът, на който не бяхте поканени, и за които не бяхте уведомени няма да се състои”. Съобщението беше подписано от Марио Ал-Джибури, а сред общите приказки се отличи единствено изказването: “За наше най-голямо съжаление, за пореден път колизиите в българския туристически бранш се оказаха непреодолимо препятствие пред подобно начинание”.

Докато журналистите се опитваха да схванат същността на писмото, последва светкавична реакция от другия лагер: “Не е истина, че Държавната агенция по туризъм е инициирала дискусия по актуални проблеми, свързани с потенциала и възможностите на конгресния туризъм в България. Тази тема беше поставена от Българската организация за конгресен туризъм на бизнес-закуска с Марио Ал-Джибури с членове на БОКТ и на работен обяд с ръководството на БОКТ”, твърди Поли Карастоянова, изпълнителен директор на Българската организация за конгресен туризъм. Няколко пъти гореспоменатата кръгла маса е била отлагана поради нескончаемите пътувания на Ал-Джибури в чужбина. Само ден преди насрочената дискусия обаче, сътрудничките на Ал-Джибури информираха поканените организации, че за пореден път кръглата маса се отлага с неясното обяснение, че част от участниците нямало да дойдат. Отлагането за неопределено бъдеще, в писмото да медиите, се обяснява с “причини извън Държавната агенция по туризъм”, но те никому така и не бяха изяснени.

“Абсурдно и необяснимо, в писмото на ДАТ до медиите се прави внушение, че бизнесът сам си създава “дребни проблеми” и “няма воля за тяхното решаване”. Това е неистина. Тези манипулативни обяснения само показват безсилието на ДАТ”, твърди Карастоянова

“ДАТ няма да се включи в задкулисните процеси на лигитимиране на едни или други неправителствени структури, но искрено се надявам персоналните конфликти и противоречия да бъдат възможно най-бързо преодолени”, цупи се пък Ал-Джибури. Той става дълбоко убеден, че “намирането на общ език по въпроси, които са свързани с интересите на всяка от фирмите, ангажирани в сложния процес на създаване, организиране и реализиране на престижни национални и международни прояви е задължително условие за бъдещо партньорство и от страна на държавните институции”.

Карайки се вече почти година, браншовите организации и агенции не поглеждат надолу. А там, на тротоара, продължават да си лежат купища пари. Никой не се навежда да ги вземе.



Тагове:   туризъм,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - purchase backlinks backlink service
04.10.2011 04:20
google check rank top seo <a href=http://xrumerservice.org>backlink service</a> backlink watch
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: iana
Категория: Бизнес
Прочетен: 208618
Постинги: 11
Коментари: 162
Гласове: 948
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031